Tuesday 1 January 2013

FREEZE..



Hari ni tetiba je teringat budaya ‘freeze’ masa form 6 dulu..ada kawan kelas yang membawa budaya ni tapi dh lupa siapa gerangannya.. tapi yang pentingnya saya tak lupa apa itu ‘freeze’..
Kalau nak tau,’freeze’ digunakan atau dicakapkan ketika kita sedang khusyuk buat sesuatu seperti bercakap atau berjalan dan tiba-tiba ada orang cakap ’freeze’terpaksalah kita buat pegun. Tak boleh bergerak senyum dan sebagainya. Selagi orang tu tak cakap hbis or ok, selagi tu tak boleh nak gerak.. Bayangkan kalau masa tu kita tengah nganga atau jalan tak ka lawak orang tengok tetiba jadi macam patung cendana la plak. Kalau x tahan terus gelak,bermakna kalah. Macam-macam..
Nak diceritakan ada la sorang kawan ni,dia memang suka buat lawak dan yang pentingnya tahan gelak..Hardcore la katakan. Bila dia tengah bercakap tu ada yang cakap ‘freeze’dia pun jadi la patung. Kami yang ramai-ramai tu p la dok buat lawak, jadi badut sementara nak bagi dia gelak. Hurmm.. yang tensionnya..kami yang letih sebabnya takda effect langsung kat dia. Tahan gelak btoi,smpai kami yang terbahak-bahak. Zaman sekarang ni depa tak main dah kot mainan ni. Ya la, kn ada facebook,twitter n macam-macam lagi.
Macam-macam gelagat masa sekolah dulu masih diingat sampai sekarang. Untuk gelagat yang lain,tunggu yer..coming soon..

 

p/s : rindu zaman sekolah..

1 comment:

  1. sapa lagi...ina ramli la buat benda tu... kita p freeze teacher yuliatitu apa...ngan dia skali berjangkit... hehehe

    ReplyDelete

SURAT PENGESAHAN PENDAPATAN LENGKAP

Untuk entri kali ini saya ingin memberi contoh surat pengesahan pendapatan yang lebih lengkap. Diharapkan entri kali ini dapat membantu bagi...